Hoe het begon…..
SMART HUB Logistics is van oorsprong een stuwadoorsbedrijf, dat midden jaren 70 werd opgericht en bekend werd onder de naam StuwaLogistics. Decennialang concentreerde het stuwadoorswerk zich rondom het los beladen van containers voor de exporterende biermarkt van Heineken. Het stuwadoren was een echt ambacht en de medewerkers waren vakmensen, die elke vierkante centimeter van een container wisten te benutten. Dat diep gewortelde vakmanschap is voor altijd verankerd in het DNA van het bedrijf.
Ommezwaai naar allround logistiek dienstverlener
Na tientallen jaren als stuwadoor voor één grote klant te hebben gewerkt, maakte het bedrijf begin deze eeuw een gigantische ommezwaai. Onder leiding van directeur-ondernemer Frank Bruurs transformeerde de organisatie naar een allround logistieke dienstverlener voor meerdere klanten. Een proces dat jaren in beslag nam. Het sleutelwoord daarbij werd flexibiliteit.
Visie met flexibiliteit in de hoofdrol
Al in 2005 speelde Frank Bruurs met de gedachte aan een SMART HUB concept: een logistiek terrein rondom een containerterminal, waar bedrijven terecht kunnen voor tijdelijke of langdurige logistieke oplossingen en passende bedrijfsruimtes. Alles heel flexibel, zonder vast te zitten aan jarenlange contracten. Vanuit deze visie ontwikkelde hij het bedrijf verder.
Stuk voor stuk werden de leeg gekomen bedrijfsruimtes gevuld door partners: bedrijven in de bouwlogistiek, automotive en fulfilment. De naam veranderde naar Spierings Smart Logistics (SSL). Tijdens de crisisjaren 2008-2011 bleek de visie op flexibiliteit goed aan te sluiten bij het ‘nieuwe werken’, waarbij snel op- of afschalen in werkzaamheden of in huisvesting cruciaal was voor veel bedrijven om te kunnen overleven.